Aleksandra Łada

I. Podstawowe kwalifikacje zawodowe:

  • Filolog – ukończone z wyróżnieniem studia uniwersyteckie z zakresu Filologii Polskiej i Językoznawstwa z dodatkową specjalizacją z Psychologii
  • Neurologopeda – studia uniwersyteckie z zakresu Logopedii i Glottodydaktyki /ocena celująca/
  • Specjalizacja II stopnia w zakresie Neurologopedii Klinicznej /ocena celująca/
  • Międzynarodowy Certyfikat EBTA – Tutor Speech Language Therapy, Lizbona 2000
  • Certyfikat EBTA – Senior Tutor SLT, Madryt 2010
  • Asystentura u prof. H.A.Muller /Zurych, Szwajcaria/
  • Międzynarodowa Praktyka dla SLT /Słowenia/
  • Międzynarodowa Praktyka Neurologopedyczna /Portugalia/
  • Certyfikat z zakresu Kinezjologii /Holandia/
  • Workshop dla Senior Tutors /Holandia, Słowenia/
  • Kurs NDT Baby – prowadzony przez Loise Bly
  • Kurs Neuroprogramowania Lingwistycznego w zaburzeniach rozwojowych OUN.

II. Aktualna aktywność zawodowa:

  • Konsultant kliniczny na Oddziałach Intensywnej Terapii oraz Neonatologii
  • Neurologopeda kliniczny – Poradnia Patologii Rozwoju Noworodka i Wczesnej
    Interwencji oraz Poradnia Neurologopedii Dziecięcej
  • Wykładowca akademicki: Akademia Medyczna we Wrocławiu, Dolnośląska Szkoła Wyższa we Wrocławiu, GWSH Katowice
    – przedmioty wykładowe: neurologopedia kliniczna, neurologopedia dziecięca, zaburzenia orofacjalne u dzieci, zaburzenia żywienia niemowląt i dzieci starszych, wczesna interwencja neurologopedyczna
  • Doradca metodyczny, superwizor pracy studentów.

III. Inne doświadczenia zawodowe:

  • Liczne wystąpienia oraz wykłady na wielu międzynarodowych i krajowych konferencjach naukowych
  • Prowadzenie kursów i warsztatów specjalistycznych dla lekarzy, neurologopedów oraz fizjoterapeutów i pedagogów

IV. Publikacje z zakresu:

  • peri- i postnatalnej diagnostyki neurologopedycznej
  • sensomotorycznej bazy rozwoju funkcji komunikacyjnych
  • zaburzeń rozwoju mowy u pacjentów z obciążonym wywiadem neurologicznym
  • wczesnej symptomatologii dyzartrii.